Darker and Darker grows the landscape – 2015

Darker and Darker grows the landscape
03.07 – 02.08.2015
Le Commun, Bâtiment d’art contemporain (CAC), Genève

Curated by / Commissariat Bénédicte le Pimpec & Isaline Vuille

Exhibition slideshow – Diaporama de l’exposition

Exhibited works – Pièces exposées:

A shadow advances and gradually devours the landscape. A man leaves his tower to explore a ravaged land. In a world that is ever more known, connected, under surveillance, and inventoried, in a nature doomed to catastrophe, symptom of human activities, clues crop up everywhere, upsetting categories and opening up areas of possible alternatives.

With the work of the artists: Maxime Bondu, Marcel Broodthaers, Gerard Byrne, Jasmina Cibic, collectif_fact, Aurélien Froment, Uriel Orlow, Paloma Polo et Riikka Taurianien

Une ombre s’avance et dévore peu à peu le paysage. Un homme quitte sa tour pour exploré un territoire dévasté. Dans un monde de plus en plus connu, connecté, surveillé, répertorié, dans une nature vouée à la catastrophe et symptôme des activités humaines, des indices surgissent partout, retournant les catégories et ouvrant des espaces d’alternatives possibles.

Avec le travail des artistes: Maxime Bondu, Marcel Broodthaers, Gerard Byrne, Jasmina Cibic, collectif_fact, Aurélien Froment, Uriel Orlow, Paloma Polo et Riikka Taurianien